Sunday, October 11, 2009

Diuji sekali lagi....

Minggu ni,aku rase serabut sgt2...Mula2,kes purse aku hilang buat kali kedu(kali pertama kat sekolah time praktikum).Memang malang tak berbau. 3 Oktober 2009, aku,kak kin ,mal n aida ditugaskan survey hotel for B.Ed Mathematics seminar. Kitorg blk mktb naik bas. Tgh dok beratur pjg byr tiket, aku tak sedar bila masa pencuri professional tu berjaya mengambil purse kesayangan aku dlm handbag yg aku galas. Lelaki tu mmg nmpak pelik dr awal sebab dia bawa topi keledar naik bas.Pastu,dia bagi laluan aku beratur kat dpn.Kaki kin,mal n aida dia tak bagi plak. Kata diorang bertiga
"Apsal r mamat ni bw topi keledar nek bas.safety aspect ke apa?". Rupa2nya,bukan safety aspect tapi stealing strategy .kui3...

Dipendekkan cite, aku sedar purse ilang masa nak simpan duit baki tiket bas dlm purse. "Kak kin,purse nadzrah mana?".Kitorg saling memandang. Semua terfikir lelaki tadi..Aku blur seketika.Tak bleh nak pikir.Then, aku pegi tanya kat pakcik driver kot2 r pusr tu tercicir kat depan. Takde!And, dari dlm bas, aku nampak kelibat lelaki tadi berlari.Rasa nak kejar,tapi aku pakai jubah time tu.Lgpun,bas dah gerak.Nak je aku jerit kat lelaki tu."Woi,pulangkan purse aku tu!ko nak duit amik r.Jgn r menyusahkan aku kali kedua!"
Dalam hati je r aku mampu berkata2.

Terpaksa r aku meminjam di sana sini wat sementara waktu.  Thanks for ur help my friends. Tapi, sampai sekarg still sedih ngan kehilangn purse tu coz it has sentimental value. It was my birthday present n da lama aku simpan hasrat nak beli purse tu. And,duit pound yg aku simpan ckit dlm 2 tuk wat kengn pun dah takde.Pepun,aku redha dg ujian2(byk lg ujian) di spnjg minggu ni. Aku percaya Allah ujian Allah ni ckit je.Allah tidak akan membebani seseorg dgn pe yg tidak mampu dihadapinya(Surah Al-Baqarah:286)

6 comments:

Unknown said...

dugaan tuh,..pe2 pon just focus to ur xsaimen...chaoyok2...

MuHaMMaD86 said...

hurm...tmpg simpati nadzrah

nk sy pnjmkn duit?hahaha

yup...dugaan 2 nadzrah,kdg2 Allah nk tgk kita ni cpt melatah ke x...sbr ke x

take it as a lesson....so that it will not be happen again

BluezRebelz said...

sy simpati apa terjadi pd nadzrah...
kadang2 apa yg kita rs tak baik tu mgkin baik di sisi ALLAh..
insyallah pasti ada hikmah yg terjadi ni..
mana taw mgkin Allah nk bg nadzrah purse baru ka.. ^_^
ish2 sapa lah yg begitu kejam suruh survey hotel rituh...

p/s: nk pkai duit habaq la na..kami bkn along tp mahu tolong.. =)

Ain said...

kita diuji sebb Allah sayang kita...Wallahua'lam

pandangan pertama said...

Muhamamad n bluerebelz:pinjam btl2 br tau.hehe..
hitamputeh:InsyaAllah...
Ummi:Btl3x....

uto laut said...

hilang purse??ute turut bersimpati atas apa yg terjadi(walaupun macam dah terlambat skit)..tapi nak wat ca ne kan..kira syukur gk la dari kena ragut..kalau ragut lagi la bahaya..setuju ngan kata2 ainrhman...len kali kena la lbh ati2..nampak orang curiga,terus pukul dia..huhu.tak la sampai cam tu..tapi kena berwaspada..=)