Wednesday, October 28, 2009

PoK gUArD YG teRLAMpAU

Kisahnya bermula di satu ptg.
Situasi 1:
pok guard: mane no kad?
ain jai:sy punye no kad td.....
pok guard: nape plak?
ain jai:td sy kuar ngan org len.dia da amik td.
pok guard:ni la masalahnye...
ainjai:ape lak masalhnye(dalam kebingungan)
p.g: ni la masalah awak sume...
ainjai: apa lak masalahnye (dengan nada sedikit keras dan kebengangan)
p.g:pegi sesame, balik asing2!!!

ain jai:@$#R%^(^/?
p.g membebel dan membebel lagi tanpa dipedulikan oleh ainjai....

Situasi 2:
pok guard:turun sume!
kak kin:la,nape plak ni..
p.g:kad matrik mana?
kak kin:ha,nak kad matrik ke?bkn kuar pakai kad kolej kediaman ke?
p.g:x bc ke kat blkg kad matrik 2?
kak kin:kad matrik kt bilik
p.g:pegi blk amik skang!!!!!!!
k.kin amik kad matrik, tapi p.guard len dan mude yg jaga...
kak kin:(dgn muka yg tersengih)ni kad saya!
p.g:apsal ko krg ajar?
kak kin:pak cik ckp ngan sy ke?sy igt pak cik ckp ngan kwn sy td(dgn muka rase bersalah)
p.g:sy ckp ngan awk lah!!!!!!!
kak kin:ok,sy mintak maaf,pak cik....
p.g:xkira,ape nama awk?
kak kin:nape nak amik nama sy plak?
p.g:sbb wak krg ajar
kak kin:amik r pak cik
tiba2 ade pak guard muda msk cmpur n keruhkan lg keadaan.....dah jadi cam tahanan penjara kitorg ni...
P.g muda:kitorg nak mendisiplinkan awk sume....
CONFUSE???????

Situasi ct,ima n ain rahman
mula2, ct sorg je trn letak kad.then,tiba2 pak guard suh turun sume dgn garangnya.
ct pun panggil yg len trn.kuar r dgn muka penuh senyuman...
p.g: kad matrik mana?!!!!
ct:bkn kuar guna kad kolej kediaman ke?
p.g:x reti baca blkg kad matrik 2?
ct:(dlm ati) blkg kad matrik 2 tulis pe?
p.g:bw kad matrik x?
ct:xla,selama ni kuar ngan kad kolej kediaman je.xpnh bg tau pun psl kad matrik 2
p.g: dah byk kali aku bg tau r!!!!!!
       nama ape?
ct: nak kena blk amik kad ke?
p.g: halah.....g blk skang!!!
ct:ain bw kad matrik.wakil sorg tak leh ke?lgpun, mklumat dlm kad matrik n kolej kediaman sama je
p.g: kalo gitu...tggl i.c.
ima: apasal lak kena tggl i.c. bahaya la gitu...xkan kitorg nak kuar xde i.c.
p.g:kalo gitu,sy isi nama awk dlm brg ni
ct:(borang pe ni?)
p.g: sbb awk x bw kad matrik,sy nak isi brg ni ttg maklumat awk.bagi kat pengarah.(berlagak gila muka pak guard 2)
ima: eh,jap2...nak buat ape ngan nama kitorg td?
p.g: bg pengarah....tgk ni...
ima: nak bg nama kitorg kat pengarah sbb x tggal kad matrik?mane bleh camtu..pe rasionalnya nak kena tunjuk kad matrik n kad kolej kediaman sekali?
p.g:kad kolej kena tggal.kad matrik utk awk bw.In case kalo jd gapo2,tahulah awk ni bdk mktb!!!
p.g:bw lg brg byk2 tu....
de sorg pok guard muda bw berguni2 lg brg tu ngan muke berlagak nak tunjuk diorg disebelahi pengarah.
ct:xpe r ima.bg je nama...
ain:kad matrik sy dlm keta.nak kena amik ke?
p.g:g amik
ain pun g amik
ain:nah!
p.g:eh, xleh2,awok tok gatung tekok tadi!x kira!amik juga namo dio!
ct,ima n ain:BENGANG TAK TERKATA!!!!!!

Situasi hangat!:
Sorg bdk sains junior dipukul sbb x tggalkan kad. pok guard pura2 jadi warden dgn bg annoucement
p.g:kpd pemilik motor berplat......sila turun ke dpn bilik warden skrg!
adik 2 pun trn r....tp,rupa2nya pak guard je
adik junir:kata warden nak jumpa?mana warden?
p.g: warden wakilkan sy
adik junior:xde2 sy trn sbb warden.bkn nak jumpa wak.
pok guard pukul adik 2 dgn topi keledar.nasib baik de bdk lain kebetulan lalu n tolong leraikan.kalo x, teruk gak bdk 2 dikerjakan.

KESIMPULANNYA,PAK GUARD SGT BERKUASA SKRG!DIA BOLEH BUAT TINDAKAN SESUKA ATI JE SEBB DPT SOKONGAN PIHAK ATASAN.KAMI WARGA ASRAMA YG SERING DIANIAYAI POK GUARD YG LYN KITORG MACM TAHANN PENJARA TIDAK DIENDAHKAN.LEBIH MALANG LAGI, PAK GUARD BERANI MENGUGUT KAMI.CT PUN PERNAH DIUGUT DGN KATA2 BERBAUR ANCAMAN DR PAK GUARD.YG PELIKNYA,KENAPA PIHAK TERBABIT TIDAK MENGAMBIL PEDULI KEBAJIKAN PELAJAR TAPI KEBAJIKAN PAK GUARD YG SERING TAK MUNASABAH.CONFUSE.....##@!#$%^^&/?

14 comments:

Anonymous said...

Ya Allah jauhkan aku drp mengalami selisih faham dgn pak gad di maktab..aku tidak mahu bergaduh lg...aminnn

uto laut said...

realtacker...sungguh bernas kiasan kamu itu..aku tabik spring..sambil tgn kiri menepuk2 belakang ko sebagai tanda syabas my friend..

pandangan pertama said...

aku tak berniat nak memburuk2kan pak guard n menimbulkan kemarahan org len.sekadar meluahkan perasaan rasa teraniaya.Ya Allah,bantulah kami....

penjual murtabak basi said...

aku paling kasihan budak kena pecepuk ngan topi keledar tu..dgr citer dari serul adik fathi, dia cakap polis masih bekap pakgad tu walaupun pakgad tu telah memukul budak tu sebab polis tu kenal pak gak tu..nampak sgt polis pun dah tak berapa nak bleh dipercayai sekang..aku tak kisah sgt,asal bukan kepala aku kena pcepuk ngan topi keledar dia..pak gad mana yg pecepuk budak tu??adekah yg naik motor skuter tu??dia tu mmg leh digolongkan dalam golongan manusia yg tak mendatangkan manfaat lansung walapun kepada binatang2 yg terbiar di padang2 sekolah...atau pun bleh digolongkan dalam golongan sampah2 yg dah berulat yg hanya tau mengeluarkan bau busuk..

puk gap pertama said...

puk gap pertama: saya puk gap yang telah memukul budak itu dengan lahapnya. saya telah memukul budak itu kerana dia telah mengatakan bahawa saya tidak berguna. memang saya punya tahap kebebalan dalam belajar ni tiada tandingan,tetapi dia tiada hak nak cakap macam tu.lalu dengan iltizam dan pengalaman sebagai mat rempit PC sejak dari kanak2, saya telah memukul budak itu. saya amat bangga dengan tindakan saya sebab saya la mat rempit yang selalu kalah dalam race!

realtracker,jgn sedap2 mulut panggil saya anjing. anjing cerdik lagi dari saya.saya dah cakap kat atas tu,tahap kebebalan saya tiada tandingannya walaupun ditanding oleh anjing. sekurang2nya anjing ada hidung yg memberikan manfaat.tapi saya tiada.saya ada resdung.hidung nasib baik bleh digunakan untuk bernyawa je.otak saya lak memang tiada guna walaupun sedikit.itu lah saya..puk gap pertama,seorang mat rempit yg tak pernah menang dalam race

Pak Guard @ tenuk 2 said...

bakpo rmai2 duk pkt otok2 ngan ak ni... ak taw la ak ensem..oo..realtracker n uto laut ko ckp ak anjing ek... ak bkn anjing la tp tenuk...smpai ati ckp ak ni anjing..tu najis mughalazah taw...kal0 tenuk xpe la najis mukhafafah jer...
Tu r kam02 smua..time snggah kt ak tmpat ak jg asyik tggal kad ajer..len kali tggal r nc bungkus ke, nugget goreng ke..kam best..br r ak n da geng xthn kam02 smua...

(smpai ati kamo2 smua kutuk2 ak dlm blog..apa kam0 igt ak xde tenet ke..wl0pun ak fail peperiksaan KAFA tp ak pon pndai gak wat konnektion tenet ni...apa kam0 igt walkie talkie yg ak paka tu xbolih surf tenet ke??)

:::tenuk yg sediy:::

aiNJai said...

ihhh....benci2!!! menyampah tahap cipan + tenuk. apesal la aku lg takot dgn pak guard dr pengarah eh skrang. ada 1 statement mengatakan yg pk guard ckp kat bdk yg kne blasah tu (dlm bilik pengarah bersama pengarah!!!)yg jgn kurang ajo dgn guard2 ni, diorg byk kaki kt luar aka samseng. pengarah tros senyap ble bdk tu ckp yg mktab ni bkn menggajikan security ish3...aku dh semakin rs yg ddk di IPGMKKB ni dh tak selamat dh.. dgr2 cite, pak guard banyak kaki kt luar. ish2, takot2 kalau dia tak hempuk aku kat dlm mktb ni, dia hempuk aku kat luar plak. di mana keamanan yg sering diagung2 kan di malaysia ni? tapi cerita k.kin yg mengatakan pak guard ckp "sy nk mendisiplinkan puak2 awak" tu amatlah mencuit hati sekali. skrg ni, peranan lecturer & ibu bapa dh tak perlu lg dh. yela, kan ada pk guard yg nk tlg amek alih tugas tu..hohoho...

mataburung said...

jgn gitu kawan2 ku sekalian...
pok gad tu tak mintak dio jadi gitu...dia hanya manusia biasa je..
tapi pok gad yg berkenaan mmg bodoh pun...
kecik2 tanak mampuih...besar2 menyusahkan org...
bak kata org...
cerdik tidak boleh ditumpang,bodoh tidak boleh diajar...

Anonymous said...

aku terigt satu cerita budak B.Ed Maths 2 (uto),,kene kejar dgn pak gad dgn batang kayu....kakakak...sian kt uto..hrp uto bersabar dgn kerenah org tua....tp kalu uto kene pukul ari tuu,,aku rasa satu B.ed maths turun padang........maen bola...terutama skali mint..hehe...

uto laut said...

lat..jgn dikenang lagi peristiwa tu..tetiba pundi air mata aku terasa seperti mula nak berfungsi bila mengenangkan peristiwa itu....

Anonymous said...

uto..peristiwa itu tidak dpt ku lupakn bila lg terigt masa aku dtg umh muu tgk mu xtentu arah dgn tgn berada di atas dahi kepala berlampikkan bantal mint....kesian....tp apa nk takut uto,,,mafia kita ramai.....nant lepas kita settlekn daud,,kita settlekan pak gad tuu..ok...bereh....

uto laut said...

lat!bagitau je tarikh dan masa bila kita nak sttlekan daud..aku akan selesaikan dia dgn sekali tumbukan padu di mukanya..selepas itu,aku akan lari selaju yg terdaya..pandai2 la ko handle lepas 2 ek..hehheh....

Min said...

ptt r bantal ak ygda legend tu ilang..rupa2nya si uto yg curik...nk sediy2 pon agak2 r uto, bantal ak tu lagumana...

pandangan pertama said...

De satu lg cite kami n pok guard. Tp, x leh cite kt sini.nanti kena saman. "tunggu hujan teduh dulu...."