Sunday, August 9, 2009

Akhirnya kau pergi jua....

Tanggal 8 Ogos 2009,tamatlah riwayat yang tersayang. Dia sempat bersama dgnku hanya selama lebih kurang dua bulan lebih.Aku telah berusaha sedaya upaya untuk memastikan kau terus hidup.Namun,apakan daya,tuhan lebih menyayangimu.Selamat tinggal kaktusku...Actually,kaktus ni qida(junior pj) yg bg masa besday akyg lalu.ak syg sgt ngat kaktus ni sbb dia comel. Ada dua pokok.salah satunya da mati.bila aku tgk,rupa2nya semut dh menyerg tanah kaktus.rupanya selama ni, bila aku siram kaktus tu,berlumba2 semut dalam tanah tu menghabiskan airnya. Nasib baik pokok lg satu hidup lg. Ak bimbg gak dia akn mengalami nasib yg sama.SEDIH2x....Payah nak berperang ngan semut ni.Semut zaman skrg educated sgt. Ak akn cuba sedaya upaya pastikan kaktus lg satu tu hidup.kalo x berjaya,mmg aku xde jodoh ngan kaktus r nampaknya...isk3x....

7 comments:

BluezRebelz said...

laaa kaktus
tajuk entri punyalah dramatik.. =)
tp dr jauh mcm kura2 la btk kaktus tuh. ^_^

Unknown said...

semut skrg pelk..air pon ye mkn...maybe sbb kes xcukp gula kot...hu3..

bob_arie said...

kesian kaktus...
semut x b'hati perut (semut ade perut ke?)
teruskn usaha
betui tu bluezrebelz, mcm kura la mula2 aku nengok gamba kaktus tu td...

MuHaMMaD86 said...

eh,nadzrah sy pun alami mslh yg sama ms dok hostel aritu...kejap je mati...sedih gak hati ni tp aku biarkan dia pergi kerna sdh ketentuanNYA...hahaha...xpa2,patah tumbuh hlg berganti kn

pandangan pertama said...

mcm kura2?aah,baru perasan..ada gak org yg penah alami kes yg sama ngan aku.semut2x...

Cikgu Ije said...

ehe.. bijak tol semut skrg. air kat tanah pun dia telan gak. uhu.

ct, sebelah pasu tu letak bekas air ye. biar semut minum air tu.

pandangan pertama said...

bijak idea ije tu.nt ct cuba.