Thursday, August 6, 2009

kenapa takut sangat dengan ISLAM?

Kat bawah ni artikel mengenai Muslimah di Jerman yg dibunuh kerana tudungnya. Bukan isu hari jilbab sedunia yang aku nak highlight kat sini.Tapi,isu islamophobia. Sebagai Muslimah,aku sedih dgn pe yg menimpa Marwa.Aku bersyukur sebab di Malaysia aku bebas mengamalkan Islam.Alhamdulillah…Tapi, aku bersimpati dgn nasib muslim yg teraniaya kerana gejala islamophobia ni. Terbaru, aku ada knl seorg gadis Jerman berusia 18 tahun yg baru memeluk islam. Dia pun tak kurang terkena tempias islamophobia kerana tudungnya. Dia menghadapi byk mslah skrg. Ak minta jasa baik sume pembaca blog ni untuk doakan kesejahteraan dan keselamatan dia dan seluruh muslim di dunia ini. Ameen……





Peringati Kematian Marwa, Dunia Islam Serukan 'Hari Jilbab Sedunia
'
Written by Romeltea
Tuesday, 07 July 2009 10:08 - Last Updated Friday, 10 July 2009 09:16
Marwa Al-Sherbini (32 tahun), Muslimah Jerman yang hamil ditikam sebanyak 18 kali sehingga meninggal dunia oleh seorang pemuda rasis Jerman, Dia dinilai bukan saja sebagai martir jilbab, namun juga korban Islamophobia yang sangat menyakitkan kaum Muslim di seluruh dunia. Muncul usulan agar hari kematian Marwa,1 Julai , dijadikan sebagai “Hari Jilbab Sedunia”(World Hijab Day). Islam Online memberitakan, usulan itu segera mendapat dukungan seluruh Muslim di dunia.

No comments: