Thursday, August 20, 2009

pergi dengan rungutan,pulang dengan senyuman:>

with alia,balqish n hajar yg tak nak blk kls dia.nak lps rindu kat aku.


Hari ni,19/8/09 B.Ed Maths ada task kena buat kat sekolah.kitorang kena create theory sendiri n then try out activity ngan students kat sekolah.Ala,kena g sekolah g ke??trauma...!!!!!!!ada byk kes kat sek tu.hanya aku n mal je yg tau.x nak g sekolah tu...huhu...(teringat sampai aku tahap hipertension dulu.xpenah2 tekanan drh aku naik setinggi tu).Hurm,penat agaknya kak kin n ain jai yg satu kete ngan kami spnjg perjalanan dgr kami x nak g sekolah.

Tapi,sbb dah tugas,kami pun gagahkan juga g sekolah 2.well,xde pepun yg berlaku.everything is ok.dlm2 ok 2,tersrempak juga ngan org yg buat kitorg trauma tu.sekali lagi,aku hampir2 terkena.cepat2 aku melarikan diri.huhu...trauma2...

Bdk2 enjoy ngan activity investigation yg aku wat.and,sempat gak main twister ngan diorg.sbnrnya mal nak wat kat kls dia.disebabkan tak sempat,wat r kat kls aku.bdk2 tu menangis2 n peluk kitorg kuat2 bila kitorg da abis ngajar.Aduh,bdk2 ni..nyaris2 air mata aku tumpah lagi kat sek ni.Ada gak cikgu2 yg x suka ngan situasi tu."Dah2 jgn nak menangis2,cikgu tu ajar x sampai setahun sibuk nak nangis2"...Oops,nangis pun salah?anyway,kpd ank2 murid teacher,teacher syg kamu sume.especially 4B n 3B.


Aku terfikir,jenis cikgu cmne r aku akan jumpa kat sek nanti?aku suka mengajar,tapi aku tak suka n penat memikirkan kerenah2 yg x sepatutnya ada pd guru.mampu tak aku bawa diri nanti?bukan senang nak mengawal emosi bila berdepan dgn org yang pelik2 ni.pengalaman yg aku dpt kat sekolah tu bukan setakat pedagogy n content knowledge,but also inner strength utk berdepan sbrg kemungkinan x diduga.

Dlm kul 12 tengahari,ain jai pun sampai amik kitorg kat sekolah.kitorg g mkn kat tesco.then,g parkson nk tgk best ke x.(Hurm,bg aku x brp best.cam billion layout dia).Plg best,bila ain jai mengeluarkan idea bernasnya mkn cendol.kedai cendol tu x jauh dr sek keb indera petra.nama jaln dia,x igt r pulak.jln long yunus kalau x silap.
Best sgt2 cendol kat situ.I like it..kak kin ckp,aku da jadi cam Maria Tunku Sabri bila cite psl kesedapan mknn.mmg sedap sgt...isi banyak,tak manis sgt,harga pun berpatutan.RM2.80 je.Lps tu,kitorg meronda kat airport.tgk kpl terbang berlepas.sbnrnya nak beli colek buah,tapi xde rezeki.xpela,cendol td masih mengenyangkan.




Pastu,anta r kete sewa tu blk.kena charge RM45.mls da nak pikir psl harga sbb puas ai berjalan ari ni.And,balik r kami sume dgn senyuman....sebab kitorg enjoy our journey very much.And,kitorg pun reka r tagline "pergi dengan muka monyok,pulang dgn senyuman".

8 comments:

apistakkisah said...

Kena bersedia untuk ke alam persekolahan...huhu...macam2 ada kat sana...huhu

Unknown said...

so sweet.........(cendol tu... ;p)

BluezRebelz said...

pandgn pertama trauma? trauma apa ye? cite sket dlm next blog ye..gurau je =) (wartwn melodi nih)
tp pengalam nadz lain la...
kitorang siap disambut mcm artis lg tuh..
kecoh skolah pg tuh dgn jeritan bdk2 nih...=)

uto laut said...

perangai cikgu ni macam2..dah ade yang tua..ade yang muda..macam lakonan mr su ngan madam mahany tu..tanggapan orang lain2..huhu..untuk pengetahuan nadz ngan rebel(yang berbangga ngan sambutan bagai nak rak tu)..sep2 sekolah Sering disambut dengan paluan perli..haha..bukan paluan gendang..sebab..parking motor kat luar pagar..mentor dah tau tu taktik nak balik awal..hikhikhi...

Cikgu Ije said...

macam mana la tahun depan sorang2 kat sekolah. hmm.. risau kalau fikir. uhu. so xyah pikir. wawa.

MuHaMMaD86 said...

hurm...sy xksh sgt apa yg berlaku lps2 n sekarang but like ije said....sy amat bmbng sgt psl taun dpn pnya...takutnya...hopefully Allah swt membantu

Ain said...

salam...sabar ngan kerenah manusia yg pelbagai tu...moga ianya dapat memtangkan kita, insyaallah

pandangan pertama said...

Semoga kita semua dpt mengharungi liku2 kehidupan seorg guru.